Sollicitatie & Social media training

Of het nu gaat om gespreks, social media, selectie of sollicitatietrainingen, het aanbod van trainingen en workshops is divers en kan worden afgestemd op de vraag van de opdrachtgever. Trainingen kunnen ook onderdeel uitmaken van persoonlijke of outplacement trajecten. Regelmatig worden er open trainingen gegeven waar je je voor kunt inschrijven.

Welke trainingen biedt Mirror loopbaan coaching?

Mirror loopbaan coaching biedt de volgende trainingenen workshops aan:

  • Personal Branding;
  • Social Media;
  • Sollicitatie;
  • Selectiegesprek;
  • Loopbaanspel.


De trainingen kunnen individueel of voor groepen gehouden worden. De trainingen kunnen ook verwerkt worden in outplacement of loopbaantrajecten, als het om grotere groepen gaat.

Personal Branding Training

Hoe ziet een Personal Branding training er uit?

Een Personal Branding training start met een introductie op Personal Branding, kortom hoe zet ik mezelf in de markt. Na dit gezamenlijke gedeelte, gaan de deelnemers aan de slag met diverse oefeningen die ze onderling bespreken en elkaar uitdagen met vragen om te kijken of hun zelfbeeld klopt.

Wat is de toegevoegde waarde van een Personal Branding training?

De toegevoegde waarde van een Personal Branding training is dat je aan het eind van de training een goed beeld hebt van je eigen Unique Selling Points. Deze unieke kernmerken kun je gebruiken om jezelf tijdens sollicitaties te onderscheiden van de andere kandidaten. Kortom waardevolle kennis!

Voor welke doelgroep is de Personal Branding training geschikt?

De Personal Branding training is geschikt voor zowel jongeren/ studenten die zich nog op de arbeidsmarkt moeten begeven als voor werkenden die eens stil willen staan bij hoe ze in de markt staan. Vragen als wat vind ik belangrijk en waar ben ik goed in staan centraal, zodat je jezelf weet te profileren tijdens een sollicitatietraject.

Social Media Training

Hoe ziet een Social Media training er uit?

De Social Media Training geeft inzicht in de do’s en don’ts van social media gebruik tijdens het sollicitatieproces. Tijdens een presentatie worden hier recente voorbeelden van gegeven, er worden oefeningen gedaan om erachter te komen wat je wel en niet op je LinkedIn Profiel en andere social media, zoals Twitter en Facebook kunt zetten om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten en er is een professionele fotograaf aanwezig die zorgt voor een zakelijke profielfoto.

Wat is de toegevoegde waarde van een Social Media training?

De toegevoegde waarde van de Social Media training is dat er antwoord wordt gegeven op de vragen; Hoe zet ik social media in tijdens het sollicitatieproces, hoe wordt er naar mijn profielen gekeken door recruiters, hoe kan ik mijn profielen optimaliseren?

Voor welke doelgroep is de Social Media training geschikt?

De Social Media training is geschikt voor iedereen die social media gebruikt of juist wil weten hoe je dit kunt inzetten als je hier nog geen gebruik van maakt. Het wordt wel aangeraden om ervaren gebruikers en beginners in een aparte trainingssessie te begeleiden, omdat het niveau dan teveel verschilt. De training is dus geschikt voor jong en oud.

Sollicitatietraining

Hoe ziet een Sollicitatietraining er uit?

De Sollicitatietraining richt zich op het zoeken naar geschikte functies, het opstellen van een motivatiebrief en het CV. Aan de hand van voorbeelden in een gezamenlijk deel, zal de groep daarna aan de hand van oefeningen meer inzicht krijgen hoe ze het best naar een geschikte functie kunnen zoeken en hun cv en motivatiebrief hierop kunnen afstemmen. Kandidaten krijgen feedback op de CV die ze al hadden gemaakt en gaan aan het eind van de training een nieuw cv opstellen.

Wat is de toegevoegde waarde van een Sollicitatietraining?

De toegevoegde waarde van de Sollicitatietraining is dat kandidaten gerichter kunnen zoeken naar geschikte vacatures en weten hoe ze een passende motivatie en cv kunnen opstellen. Ze leren kijken naar hun eigen sollicitatie door de ogen van recruiters.

Voor welke doelgroep is de Sollicitatietraining geschikt?

De Sollicitatietraining is geschikt voor diverse doelgroepen, zowel voor jongeren die net de arbeidsmarkt betreden als voor ervaren werknemers die op zoek moeten of willen naar een andere uitdaging.

Selectiegesprek Training

Hoe ziet een selectiegesprek training er uit?

De Selectiegesprek training gaat in de op de structuur van het gesprek. Welke onderdelen komen er aan bod en ook wat mag er niet gevraagd worden. De training wordt gegeven voor zowel de afnemers van sollicitatiegesprekken als voor kandidaten die op gesprek moeten. De insteek is hierin natuurlijk anders, maar de basis van het gesprek en gespreksoefeningen zijn hetzelfde. Natuurlijk komt de STAR(R) methode uitgebreid aan bod.

Wat is de toegevoegde waarde van een Selectiegesprek training?

De toegevoegde waarde van de Selectiegesprek training is dat men goed voorbereid een gesprek in gaat en weet wat er wel en niet gevraagd mag worden. Vanuit werkgevers wordt geleerd om de juiste vragen te stellen om na afloop van een gesprek een zo compleet mogelijk beeld te hebben van de kandidaat en niet te trappen in de gespreksvalkuilen. Kandidaten die oefenen om op gesprek te gaan, hebben na afloop een goede voorbereiding op een gesprek gekregen en kunnen met vertrouwen het sollicitatieproces in.

Voor welke doelgroep is de Selectiegesprek training geschikt?

Deze training is geschikt voor medewerkers of werkgevers die regelmatig sollicitatiegesprekken afnemen. Daarnaast wordt de training ook gegeven voor kandidaten die op sollicitatiegesprek gaan. Zowel voor jong als oud is de training geschikt.

Loopbaanspel

Wat is het Loopbaanspel?

Het Loopbaanspel maakt deelnemers aan een loopbaan- of studiekeuzetraject op een speelse manier bewust van hun drijfveren en mogelijkheden. Het is eigenlijk een loopbaantraject in het kort, dat je met z’n tweeën of met een groep speelt. Het Loopbaanspel is een veelgebruikte werkvorm voor adviesgesprekken en loopbaan- of sollicitatietrainingen. Het is een uitdagend kaartspel dat uitnodigt na te denken over toekomstige keuzes. Zo kijk je in het spel onder andere naar jouw persoonlijke kwaliteiten en werkvoorkeuren.

Wat is de toegevoegde waarde van het Loopbaanspel?

Het Loopbaanspel is een laagdrempelige manier om in gesprek te gaan met een groep en eens stil te staan bij de huidige functie en toekomstplannen. Dit spel kan in een dagdeel met meerdere personen gespeeld worden.

Wanneer zet ik het Loopbaanspel in?

Het Loopbaanspel kan ingezet worden om personeel vrijblijvend een loopbaancheck te geven, zonder dat een geheel traject hoeft te worden aangeboden.

Wat is de doelgroep van het Loopbaanspel?

Het Loopbaanspel kan ingezet worden voor zowel studenten, jongere als oudere werknemers, die geïnteresseerd zijn om eens stil te staan bij hun huidige carrière of toekomstplannen.

Algemene informatie over de trainingen

Wat zijn de kosten van de trainingen?

De kosten van trainingen bedragen 1500,- euro voor een dagdeel per 10 deelnemers. Voor extra deelnemers tot maximaal 15 deelnemers bedragen de kosten 100,- euro extra per deelnemer. De kosten zijn excl. BTW en inclusief materiaal

Wat is de maximale groepsgrootte van de trainingen?

De maximale groepsgrootte is 15 deelnemers.

Kosten Meerdaagse trainingen

Voor een groep van maximaal 10 personen, betaal je 600,- euro per persoon.

Meerdaagse trainingen

Er worden ook meerdaagse trainingen gegeven. Hierin ga je in een groep een verkort loopbaantraject aan. Door middel van diverse oefeningen breng je in kaart;

  • Hoe je tot nu toe je keuzes hebt gemaakt;
  • Wat je kennis en vaardigheden zijn;
  • Wat je wensen ten aanzien van je loopbaan zijn en hoe je dit in een actieplan kunt vertalen om de volgende stap te zetten. De trainingen beslaan 3 dagdelen in totaal

Contact opnemen